Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi – Janette Sadik-Khan i Seth Solomonow

12Czer17

Protestowano przeciwko jej pomysłom ograniczania ruchu i ograniczania przestrzeni dla samochodów, wysuwając zarzuty, że zagrozi to lokalnemu biznesowi. W efekcie jednak przeprowadzone przez nią zmiany wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa i wzrost obrotów.

I najczęściej okazywało się, że problemem są potrącenia przez przekraczające prędkość samochody. Więc przebudowywaliśmy niebezpieczne skrzyżowania i projektowaliśmy od nowa ulice tak, by były wygodniejsze dla wszystkich użytkowników. Co najważniejsze, postawiliśmy na głowie dotychczasową hierarchię transportową. Do tej pory najważniejszy był samochód. W naszym planie najważniejszy był pieszy.

Zorientowanie na samochód niesie ze sobą rozmaite, niedostrzegalne na pierwszy rzut oka, ale szkodliwe, konsekwencje, które możemy zaobserwować w miastach na całym świecie.

– Na 9th Avenue po zmianach obroty biznesu wzrosły o 49 proc. Udowodniliśmy, że przedsiębiorcy wprost korzystają na bezpieczniejszych ulicach.

Słyszeliśmy na przykład, że wpuszczenie wszystkich tych nowych rowerzystów na ulice Nowego Jorku doprowadzi do wzrostu liczby wypadków i urazów, a tymczasem okazało się, że stało się wprost przeciwnie – mimo że liczba osób poruszających się na rowerach po Nowym Jorku wzrosła czterokrotnie w ciągu ostatniej dekady, ryzyko obrażeń spadło o 75 proc.

Okazało się, że wokół miejsc, w których uruchomiliśmy buspasy, ścieżki rowerowe i skwery, wyraźnie wzrosła sprzedaż detaliczna, co obliczyliśmy na podstawie danych podatkowych z urzędu miasta. Opublikowaliśmy więc raport dokumentujący nasze ustalenia, opatrzony naszą metodologią tych pomiarów, aby pomóc innym miastom w diagnozowaniu korzyści ekonomicznych łączących się z przekształcaniem charakteru ulic.

Wszystko to a propos wydania w Polsce ksiażki: Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi – Janette Sadik-Khan i Seth Solomonow
http://www.wysokizamek.com.pl/walka-o-ulice–jak-odzyskcc-miasto-dla-ludzi,125,a.html

Źródła:
http://zielonewiadomosci.pl/tematy/miasto-2/uczyc-sie-od-nowego-jorku/
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/janette-sadikkahn-samochod-vs-rower-nie-o-to-chodzi-51082.html
http://publica.pl/teksty/sadik-khan-lepszy-nowy-jork-58142.html

Reklamy


No Responses Yet to “Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi – Janette Sadik-Khan i Seth Solomonow”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: