Planowana przebudowa al. Racławickich – analiza Porozumienia Rowerowego

20Sty17

Analiza przedstawionego przez Urząd Miasta projektu dokonana przez Porozumienie Rowerowe sugeruje, że projekt zakłada znaczące zmiany, bez realizacji celów czyli bez naprawy problemów jakie istnieją na al. Racławickich, natomiast generując koszty.

raclawickie

Zwracamy także uwagę w jaki sposób zmanipulowano wariant bezinwestycyjny…

Realizacja celu 3 jest zaś możliwa bez poszerzania jezdni. Teoretycznie możliwa jest także w wariancie bezinwestycyjnym. Administracja publiczna rozróżnia wydatkowanie pieniędzy na wydatki bieżące i wydatki majątkowe. Wydatki majątkowe to wydatki w efekcie których wartość posiadanych przez urząd środków wzrasta. Wydatkiem takim będzie np. budowa drogi. Wydatkiem bieżącym będą pozostałe wydatki, przeznaczone np. na remont drogi. W efekcie remontu wartość drogi nie wzrasta, ponieważ remontem jest odtworzenie stanu pierwotnego. Przykładami powstawania dróg dla rowerów ze środków bieżących są np. remont ul. Zemborzyckiej czy remont al. Tysiąclecia.

W wariancie bezinwestycyjnym w obliczeniach akustycznych założono, że przy wymianie nawierzchni zostanie użyty asfalt o najgorszych właściwościach akustycznych. Dodatkowo, aby warianty inwestycyjne spełniły normy hałasu, założono, że w tych wariantach za pomocą sygnalizacji świetlnej zostanie uspokojony ruch i prędkość ruchu wyniesie 40km/h. Abstrahując od realności osiągnięcia takich rezultatów, pojawia się pytanie, czy podobnego rozwiązania nie można było zaproponować w wariancie bezinwestycyjnym? Zarówno zastosowanie cichej nawierzchni, jak i uspokojenie ruchu były możliwe do przyjęcia w wariancie bezinwestycyjnym. Doprowadziłoby, to jednak do sytuacji, w której wariant bezinwestycyjny okazałby się lepszy niż oba warianty inwestycyjne!

Z analizy wynika, że wariant przedstawiony przez wnioskodawcę jest najmniej przyjazny dla środowiska. Jednocześnie o wiele bardziej przyjazny jest prawidłowo przedstawiony wariant bezinwestycyjny. Najbardziej przyjazna dla środowiska jest realizacja racjonalnego wariantu alternatywnego (1) – jak w wariancie bezinwestycyjnym, wraz z przebudową kanalizacji deszczowej.

Podsumowanie

Racjonalnie i logicznie wykazaliśmy wszystkie słabe strony przedstawionego Raportu oddziaływania na środowisko. Jesteśmy zaniepokojeni, że Urząd Miasta Lublin nie dostrzegł swoich błędów., co wskazywaliśmy w naszych uwagach Biorąc pod uwagę, że Urząd wydał już decyzję w tej sprawie nie widzimy innej możliwości niż złożyć od niej odwołanie.

Polecam całe stanowisko Porozumienia Rowerowego:

Źródło: http://lublinrowerem.pl/stanowisko-porozumienia-rowerowego-ws-raportu-oddzialywania-srodowisko-dla-al-raclawickich/

Advertisements


No Responses Yet to “Planowana przebudowa al. Racławickich – analiza Porozumienia Rowerowego”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: