Miasto ruchu zintegrowanego

15List16

[…] jednocześnie na prawie wszystkich (obecnie ponad 190) ulicach jednokierunkowych dopuszczono ruch rowerowy pod prąd.
-Nie spowodowało to wzrostu liczby wypadków.

-Rozwój ruchu rowerowego traktujemy jako jeden z istotnych czynników wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego – wyjaśnia Tomasz Wawrzonek kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Obecnie strefy TEMPO 30 obejmują połowę gdańskich ulic, docelowo mają obejmować ok. 65 proc. z nich.
-Dużą wagę przywiązujemy do sposobu kształtowania stref. Zwykle towarzyszą im skrzyżowania równorzędne, a także progi czy zwężenia jezdni. Dzięki tym rozwiązaniom w ciągu ostatnich pięciu lat liczba wypadków spadła o 21 proc., liczba rannych o 24 proc., a zabitych o 48 proc.

Źródło: Miasto ruchu zintegrowanego, Jarosław Zaradkiewicz, Infrastruktura, 9-10.2016r., s. 24-25.

W większości przypadków, najbardziej skutecznymi instrumentami były: zachęty finansowe oraz działania zniechęcające do podróżowania samochodem np. związane z ograniczaniem dostępności do parkingów.

Warto przeczytać także: Przykłady planów mobilności i ocena ich skuteczności, Katarzyna Nosal, Politechnika Krakowska



No Responses Yet to “Miasto ruchu zintegrowanego”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: