Resort pracy: Najubożsi nie zsumują zasiłków i dodatku 500 zł na dziecko

01Gru15

Ministerstwo Pracy potwierdziło wcześniejsze informacje „Wyborczej”, że dodatek 500 zł na dziecko powiększy dochody rodzin pobierających zasiłki z pomocy społecznej. To oznacza, że 150 tys. rodzin straci całość dotychczasowej pomocy społecznej, a 190 tys. część pobieranych do tej pory zasiłków

W sumie zasiłki z pomocy społecznej pobiera w Polsce ponad 1,2 mln rodzin.

Tak jak pisaliśmy w połowie listopada, prawie jedna trzecia najuboższych rodzin straci część pobieranych świadczeń socjalnych, jeśli zgłosi się po dodatek 500 zł na dziecko. To dlatego, że przekroczą oni próg dochodowy uprawniający do świadczeń socjalnych. Dziś wynosi on 514 zł na osobę w rodzinie. Fundacja CENEA szacuje, że przez to najuboższe rodziny pobierające zasiłki w ogóle nie zyskają.

– Tato, PiS obiecał 500 złotych na każde dziecko, tak? – spytała niespodziewanie Roza.

Oglądałem właśnie w telewizji posiedzenie Sejmu. Roza siedziała obok i klikała zapamiętale w smartfon. Jak zwykle sprawiała wrażenie, jakby nic poza komórką nie miało na tym świecie jakiegokolwiek znaczenia.

– Owszem, obiecał – przytaknąłem i spojrzałem na nią nieco zaskoczony, bo naprawdę nie sądziłem, że grając w „coś-tam-coś-tam-tato-i-tak-nie-zapamiętasz” moja 12-letnia córka rejestruje jakiekolwiek dodatkowe przestrzenie.

Przestała klikać i popatrzyła na mnie.

– To wiesz, co ja myślę? Że na te wszystkie dzieci in vitro, które są zamrożone w pojemnikach, też. No bo przecież nie mogą teraz powiedzieć, że to nie dzieci. Skoro wcześniej tyle razy mówili, że dzieci. Byłbyś tak miły i podsunął to także innym rodzicom od in vitro? Oczywiście możesz powiedzieć, że sam to wymyśliłeś… – uśmiechnęła się i wróciła do gry.

Popatrzyłem ponownie na telewizor. Przemawiał poseł Piotrowicz, ale nie wiem, co mówił, bo ściszyłem.

Chyba nie jest jeszcze z nami tak źle, pomyślałem. Rośnie pokolenie, które pogra z PiS-em skuteczniej niż PiS pogrywa z nami.

Źródła:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19269733,resort-pracy-potwierdza-najubozsi-straca-na-dodatku-500-zl.html



No Responses Yet to “Resort pracy: Najubożsi nie zsumują zasiłków i dodatku 500 zł na dziecko”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

