Obwodnica, obwodnicą, al. Tysiąclecia dalej ma być ruchliwą ulicą.

27Kwi15

Dziękujemy za kontakt za pomocą skrzynki dialogu społecznego.
Na podstawie danych przekazanych przez Wydział Planowania UM Lublin, informujemy iż projekt planu zakłada adaptację istniejącego przekroju poprzecznego al. Tysiąclecia mającego 2 jezdnie po 3 pasy ruchu dla każdego kierunku oddzielone pasem zieleni, z tym że dla komunikacji zbiorowej przewiduje się wydzielenie 1 pasa ruchu (buspas) dla każdego kierunku.
Al. Tysiąclecia jest elementem podstawowego układu komunikacyjnego miasta zapewniającego powiązanie w skali miasta jak również pełnić będzie funkcję elementu obwodnicy śródmiejskiej zapewniającą dojazdy i obsługę komunikacją zbiorową obszaru śródmieścia po wprowadzeniu ograniczeń dostępności samochodom indywidualnym. Ponadto zgodnie z przygotowanym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju al. Tysiąclecia wraz z ul. Turystyczną i odcinkami ul. Mełgiewskiej i Solidarności jest zaliczona do kategorii dróg krajowych-droga krajowa nr 82.
Mając na względzie kategorię i z tego wynikającą klasę techniczną oraz funkcję jaką ma pełnić al. Tysiąclecia w układzie komunikacyjnym miasta nie jest możliwe ograniczenie przekroju poprzecznego do jednego pasa ruchu ze względu na istniejące i spodziewane potoki ruchu samochodowego i pasażerskiego po uwzględnieniu funkcjonowania obwodnicy Lublina w ciągu dróg ekspresowych S-12, S-17 i S-19 oraz priorytetu dla komunikacji zbiorowej i ograniczeń dla dojazdów samochodom indywidualnym.
Należy zwrócić uwagę, iż mimo wybudowania obwodnicy Lublina dla ruchu tranzytowego niezwiązanego z miastem należy liczyć się z dużą wielkością potoków samochodowych i komunikacją zbiorową w dojazdach do miasta z racji funkcji jaką pełni miasto Lublin w skali regionu.
Projekt planu zagospodarowania nie wyklucza (w razie potrzeby) realizacji tunelowego przejścia dla pieszych pod al. Tysiąclecia na kierunku ul. Nadstawna – Plac Zamkowy.

Droga krajowa nr 82 zaczyna się w Lublinie a kończy na Włodawie. Dlaczego musi się zaczynać pod zamkiem, a nie np. na rondzie ul. Turystycznej?



No Responses Yet to “Obwodnica, obwodnicą, al. Tysiąclecia dalej ma być ruchliwą ulicą.”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: