Po co zatoka na Narutowicza? Tam potrzebne są buspasy! [LIST]

22Sty15

Każde cywilizowane miasto zachęca ludzi do jazdy komunikacją miejską, bo jest ona najwydajniejsza. Kierowcy samochodów osobowych muszą zrozumieć, że miasta nie są z gumy i żadna inwestycja nie spowoduje, że będzie tam luźniej. 90 proc. aut ma pięć miejsc, a wozi tylko kierowcę i… powietrze. Prawie puste pojazdy zajmują jednak dużo miejsca. Korki w centrum nie zmniejszą się od poszerzenia ulic o jeden metr czy zrobienia zatok. A na dodatkowe pasy ruchu nigdzie nie ma miejsca. Nigdzie.

W Lublinie miasto chce rozładować korki… utrudnieniami dla autobusów. Zwracam uwagę, że to nie autobusy robią korki, ale samochody!!! Autobusy nie są dużo większe niż osobówki (zwłaszcza przy nowej modzie na coraz większe SUV-y), a jeździ w nich znacznie więcej osób niż w autach.

Urzędnikom, którzy uważają, że kierowcom samochodów się spieszy i że nie powinno się faworyzować komunikacji miejskiej odpowiadam: w autobusach nie jeżdżą turyści, którzy mają wiecznie czas. Tam są ludzie, którzy jadą do pracy, po dzieci do szkół. W autobusie jedzie kilkadziesiąt osób, w samochodzie maksymalnie pięć (i to rzadko). Kto powinien mieć pierwszeństwo?

Źródło: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640,17265903,Po_co_zatoka_na_Narutowicza__Tam_potrzebne_sa_buspasy_.html



No Responses Yet to “Po co zatoka na Narutowicza? Tam potrzebne są buspasy! [LIST]”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: