Twarze Lublina – komentarz Szymona Pietrasiewicza

22List14

Tytuł wypowiedzi Szymona Pietrasiewicza brzmi: Czarny humor: „Motocykle? Rozwiesiłbym stalowe linki”.
Wydaje mi się, że to nie jest poczucie humoru mówić o stalowych linkach w kontekście motocyklistów. Niestety zdarzyło się tak w Polsce, że ktoś takie linki faktycznie rozwieszał, a jest to działanie przeciwko zdrowiu i życiu innych ludzi, więc z humorem jak dla mnie nie ma nic wspólnego.
Mnie też przeszkadzają quady w lasach, źli motocykliści hałasujący w mieście, na szczęście to mniejszość. I akurat stalowe linki to nie jest rozwiązanie problemu, a my nie jesteśmy od tego, by egzekwować prawo.

Coś innego jeszcze zwróciło moją uwagę w słowach Szymona Pietrasiewicza. Fajnie, że mówimy, że w Lublinie można odnieść sukces, ale wzorem Ludzi Lublina, gdzie pamiętam pojawił się człowiek bezdomny, może i w projekcie ‚Twarze Lublina’ pojawią się osoby, które znamy z widzenia, a które niekoniecznie odniosły sukces w powszechnym mniemaniu.

Sprawa wygląda dość kuriozalnie, gdyż projekt aktualnie jest firmowany przez miasto pod nazwą „Lublin dla Wszystkich” – i nie mogę się oprzeć wrażeniu, że właśnie nie dla wszystkich, a zwłaszcza nie dla osób z czarnym poczuciem humoru.

Sprowokowało mnie to do przejrzenia strony internetowej przedsięwzięcia, na której rozpoznałem wiele znajomych osób. Są to ludzie, których można określić jako „znani i lubiani”, odnoszący sukcesy. Nie spotkałem tam handlarzy z targu na Ruskiej, lumpen muzyków z Bramy Krakowskiej, bezdomnych, inwalidów, osób, które są wrośnięte w krajobraz miasta może tak bardzo, że zauważamy to dopiero, kiedy ich zabraknie.

Proporcje na pewno zostały zachwiane, a niewygodny temat innych, których czasem się wstydzimy, zamieciony pod dywan. Bo nie wydaje mi się, by Lublin był miastem tylko dla ludzi sukcesu.

Źródło: Czarny humor: „Motocykle? Rozwiesiłbym stalowe linki” , Gazeta Wyborcza Lublin, 21.11.2014r., s. 9.

No Responses Yet to “Twarze Lublina – komentarz Szymona Pietrasiewicza”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

