Słowacki sposób na bezpieczeństwo drogowe

18Lip14

Na Słowacji w 2009 zostały podniesione stawki mandatów. Od 2009 roku liczba ofiar wypadków na drogach spada.

Polecam Waszej uwadze artykuł o wysokości kar w kontekście przekraczania prędkości: http://wydzialkomunikacji.blogspot.com/2014/07/sowacja-europejskim-liderem-w.html

Ostatnio miałem okazję jechać autem przez Austrię, to co mnie poruszyło, co wprawiło mnie w zachwyt to przestrzeganie przepisów i dozwolona prędkość w obszarze zabudowanym. Wjeżdżając do jakiegoś małego miasteczka widziałem znak ‚Strefa tempo 30km/h’ i kto jechał 30km/h? Wszyscy! To jest po prostu genialne.
Na autostradach bywają ograniczenia do 80, 90, 100 i kto mnie wyprzedzał? Jeśli w ogóle ktokolwiek, to dosłownie kilka aut.

Takie proste, takie piękne, ale Polak nie potrafi. Póki co, miejmy nadzieję.

No Responses Yet to “Słowacki sposób na bezpieczeństwo drogowe”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

