Transportowo zrównoważony Lublin – wytyczne z 1997r.

26List13

Pkt I.2
Przyjęcie strategii zrównoważonego rozwoju – nadającej w szczególności priorytet transportowi zbiorowemu (co zarazem oznacza ograniczenia, zwłaszcza w rejonie centrum, dla samochodów indywidualnych) przy umiarkowanym rozwoju infrastruktury drogowej – opiera się na kilku przesłankach.
Po pierwsze, nawet przy bardzo wysokim poziomie nakładów na rozwój sieci drogowej (…) nie da się sprostać rosnącemu popytowi na przestrzeń drogową, innym słowy, nawet bardzo poważna rozbudowa sieci dróg nie gwarantuje (…) określonego na wstępie celu jeśli towarzyszy jej pełna swoboda korzystania z samochodu osobowego. Dowodzą tego doświadczenia wysoko rozwiniętych krajów Zachodu. Podjęta tam w ostatnich kilkudziesięciu latach istotna rozbudowa sieci dróg (…) nie zapobiegła (…) zakorkowaniu dróg.”(…)

Pkt IV.1
Uznaje się za zasadny podział miasta na trzy strefy komunikacyjne o zróżnicowanej dostępności dla samochodów indywidualnych i ciężarowych, zasadach parkowania i organizacji ruchu (…).

Pkt IV.2
Dla strefy I (centrum Lublina) uznaje się za właściwe w szczególności następujące rozwiązania i przedsięwzięcia:
1) zakaz ruchu samochodów ciężarowych (…)
2) eliminowanie przejazdów międzydzielnicowych (…)
3) przywrócenie dla ruchu pieszego ciągów pieszych – zakaz parkowania na chodnikach
(…)
5) priorytet ruchowy dla komunikacji zbiorowej (…)

Źródło:  Uchwała Nr 495/XLIX/1997 z dnia 22 maja 1997 określenia zasad polityki komunikacyjnej miasta Lublina..

Advertisements


No Responses Yet to “Transportowo zrównoważony Lublin – wytyczne z 1997r.”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: