Pielgrzymi na trasie Lublin – Warszawa

05Paźdź12

Jadąc ostatnio na turniej bike polo do Warszawy wraz ze znajomymi zauważyliśmy bardzo duże natężenie ruchu na tej trasie.

Co ciekawe owo natężenie ruchu zdaje się mieć kierunek roboczy (z i do pracy) lub „słoikowy” (z i na studia). Nie wiedziałem, że te migracje mają, aż taką skalę. W pewnym momencie zacząłem liczyć ile aut mijamy w trasie, średnio wyszło 100 aut w 4minuty. 1500 osób na godzinę. Droga do Warszawy zajmuje około 2,5-3h, więc minęliśmy z pewnością ponad 4 tysiące osób, a ile ich było, gdyśmy nie widzieli?

Ogromna rzeka ludzi przemieszcza się autami (jednym z najniebezpieczniejszych środków transportu w Polsce) do pracy i szkoły, co tydzień przez cały rok?

Dziwi mnie to bardzo. Słyszałem o tym, że znajomy znajomego pracuje w Warszawie i dojeżdża, to że ktoś studiuje w innym mieście mnie nie dziwi, ale o tym, że jest to zjawisko o takiej skali – z tego sobie nie zdawałem sprawy.

No Responses Yet to “Pielgrzymi na trasie Lublin – Warszawa”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

