Lublin City Race – 23 VI 2012 – zapowiedź i relacja

19Czer12

Zapisy tylko do czwartku 21 czerwca.

Materiał TVP Lublin: http://www.tvp.pl/lublin/

Więcej informacji: www.facebook.com/LublinCityRace

Zapowiedź w NaszeMiasto.pl.

PS (24VI) RELACJA

Ja bałem się wystartować w wyścigu, więc zgłosiłem się jedynie do pomocy przy organizacji. Zacząłem w piątek (z poślizgiem, zamiast o 18:00 jak wszyscy, przyjechałem po 20:00 – grałem w bike polo) od rozładowywania barierek i ustawiania ich oraz rozwieszania banerów. Była nas całkiem spora grupa chętnych do pracy, ludzi do zarządzania i wydawania poleceń tylko brakowało ;) W domu byłem krótko przed 23:00.

Sobota 5:35 pobudka, od 6:58 byłem na Rynku przy Lublin City Race. Roznosiliśmy barierki na całą trasę, mocowaliśmy banery, roznosiliśmy słomę, zabezpieczaliśmy trasę taśmą. Słuchaliśmy jak wielu ludziom nie podobało się, że cokolwiek się dzieje.
To jest przykre, że ludziom nie podoba się aktywność innych, która przecież nie szkodzi. No dobra, szkodzi. Bo ponoć informacja o blokadzie ulic na Starym Mieście przyszła dość późno (chyba w czwartek) i wiele osób było zaskoczonych, że nagle nie mogą np. wyjechać autem, ale tych osób było na szczęście niewiele.

Udało nam się rozłożyć wszystko na czas i treningowe objazdy odbywały się zgodnie z harmonogramem. Zostaliśmy rozprowadzeni i ćwiczyliśmy gwizdanie oraz oczyszczanie trasy z przechodniów.

Z lekkim opóźnieniem zaczął się Lublin City Race. Niestety nie przyniosę Wam pasjonującej relacji, pomoc w organizacji wyścigu to raczej dobry uczynek, satysfakcja, podbudowanie się, dobre samopoczucie, uśmiech na twarzy, dowartościowanie się, a nie emocje na trasie.
W skrócie od 11 do 15 mój żywot składał się z udzielania pomocy przechodniom, którzy pytali np. gdzie jest Teatr Stary, jakaś ulica, gdzie jest najbliższy parking, co tu się dzieje… i gwizdania (które oznacza, już jadą, właśnie mnie mijają).
Gwizdanie to bardzo fajna sprawa, bo głos niesie się od punktowego do punktowego zapowiadając przyjazd rowerzystów.

Tak więc od czasu do czasu przejechało kilku rowerzystów, mogłem wtedy gwizdać i robić zdjęcia. Później następowało około 10min przerwy by scenariusz się powtórzył, ale nie żałuję, bo lubię pomagać, czułem się spełniony w tej imprezie.

Zawodnicy startowali różni, po niektórych widać było, że są tu w celach rekreacyjnych. Inni pedałowali na rekord i to było widać. Jedni drugim nie przeszkadzali i każdy mógł sobie obejrzeć Stare Miasto z tej niecodziennej perspektywy.

Mój punkt znajdował się na ul. Złotej, widziałem zawodników jak wjeżdżali z Rynku do Kamienicy, wyjeżdżali z niej z powrotem na Złotej i tu ze Złotej łukiem jechali na Archidiakońską. Częścią widowiskową były dwie wywrotki i jeden poślizg koła. Częścią estetyczną były piękne wejścia w zakręt, ładne ‚składanie się’ do zakrętu, wychodzenie z niego. Częścią sprawiającą ból była sekcja wychodzenia z zakrętu, kiedy wielu chciało zbyt szybko przycisnąć pedały po zmianie przerzutek, a te strzelały z bólu.

Pozytywnie, dziękuję współtowarzyszom, organizatorom, przyjaciołom, którzy wspierali mnie rozmową oraz pozytywnym przechodniom :]

Dyskusja na Forum.RowerowyLublin.org.

Krótka relacja telewizyjna (od 10:30).

2 Responses to “Lublin City Race – 23 VI 2012 – zapowiedź i relacja”

  1. 1 Pawel

    Fajnie, że zawsze znajdzie się ktoś chętny do pomocy przy organizacji i miło, że ktoś przy okazji może z tego czerpać przyjemność. Dzięki za ogarnianie trasy, bo przechodzień za zakrętem na takiej trasie to niepożądany widok :) Mam nadzieję że w przyszłym roku też odbędzie się taka fajna impreza..!

    Pozdrawiam,
    Paweł K.

  2. widzę, że nie tylko mnie się telepie kamera w uchwycie na kasku :(


Skomentuj

