Skandia Maraton 2012 edycja w Lublinie

20Maj12

Start: 27 maja 2012 r. (niedziela) – godz. 11:00

Biuro zawodów: Plac Zamkowy, Lublin

Opis trasy: Start na lubelskim Placu Zamkowym. Z uwagi na start w centrum i specyfikę dużego miasta trasa maratonu prowadzi po starcie i przed metą długimi odcinkami dojazdu i powrotu po asfalcie ulicami miasta.

Charakterystyka trasy: Szybka, nietrudna, techniczna. W części przebiega drogami i ścieżkami leśnymi, ale są też szutry i drogi polne. Trasy łatwe, bez trudnych podjazdów i zjazdów, trudność polega głownie na długich dystansach. W czasie opadów deszczu na trasie w różnych miejscach mogą występować spore ilości błota.

Trasy Skandia Maraton Lublin 2012

Dystanse:
Rodzinna Parada – 10 km (całkowite przewyższenie: ca. 20 m)
Mini – 37 km (całkowite przewyższenie: ca. 80 m) Bufet x 1
Medio 52 km (całkowite przewyższenie: ca. 140 m) Bufet x 2
Grand Fondo – 88 km (całkowite przewyższenie: ca. 240 m) Bufet x 4

Więcej informacji: www.SkandiaMaraton.pl

Kilka zdjęć z dzisiejszego objazdu:

PS info z objazdu: od Zamku do Janowskiej mamy asfalt, później trochę utwardzonych dróg ziemnych, czasem jakiś żwir, drogi leśne, 1-2km po korzeniach. Trasa łatwa, podjazdów prawie nie ma, każdy może próbować. Rower górski nie będzie konieczny, chociaż oczywiście amortyzator i szerokie opony ułatwią i umilą przejazd.
Dyskusja o maratonie na forum.

PS (28V – relacja) Skandia Maraton to fajna impreza, będę rozważał ponowny w niej udział, jeśli wejdę w posiadanie roweru górskiego. Tym razem niestety ścigałem się na rowerze do polo.
Przed wyścigiem wiele było głosów, że to nie jest trasa MTB, że jest płaska, dużo na niej asfaltu i w ogóle twardej nawierzchni. Co nie zmienia faktu, że potrafiła dać w kość – mnie dała.
Kiedy wystartował mój sektor Medio, chyba wszyscy starali się dostać na czoło i wykorzystać asfalt. Mnie niestety zabrakło przełożeń i musiałem zadowolić się tym na co pozwalała optymalna kadencja. Byłem wyprzedzany.
Wziąłem górę po zjeździe z asfaltu, przy Starym Gaju, tutaj już nie było tak łatwo, droga gruntowa, trochę kamieni – tutaj ja zacząłem wyprzedzać.
Wszystko było dobrze, do momentu, kiedy zaczęło trząść, a trzęsło niemiłosiernie, dobrze, że nie nagrywali zawodników, bo wulgaryzmów było wiele. Część trasy wiodła po konnym szlaku i chyba było gorzej niż po bruku, co prawda lepiej niż po kocich łbach, ale prędkość spadła znacząco. Dlatego warto mieć amortyzator.
I podejrzewam też, że tutaj wykręciła mi się baryłka tylnego hamulca i dalej jechałem z nim zaciśniętym (dopiero po czasie zauważyłem tę zmianę i ją skorygowałem). Byłem notorycznie wyprzedzany.
Na metę dojechałem jako 155 (wynik sms, wynik www – 154). 43 w swojej kategorii wiekowej.
Kto wie jak lepiej poszło by mi, gdyby nie zaciśnięty hamulec. Ale… nie miałem najgorzej, wielokrotnie mijałem na trasie zawodników, którzy złapali zwyczajną gumę, co jednak stawiało ich marzenia pod ogromnym znakiem zapytania. Minąłem też zawodnika, który ‚zósemkował’ koło, musiało go boleć, prowadził swój rower w pionie zapewne szlochając i tak jak ja później wertował w myślach słownik wulgaryzmów.

Cóż mogę powiedzieć, polecam. Fajna zabawa, ogromne emocje, komentarze i dyskusje po zakończeniu – bezcenne. Świetna sprawa, na prawdę warto.

Przy okazji Maratonu MTB zrobiliśmy z kolegami reklamę także dla rowerowego polo, nasza drużyna na Skandii nosiła nazwę ‚Bike Polo Lublin’ i w klasyfikacji drużynowej zajęliśmy 15 miejsce (na 31 drużyn w Lublinie).

PS materiał filmowy TVP Sport, w którym udało mi się pojawić :] (ach to parcie na szkło :-D )

No Responses Yet to “Skandia Maraton 2012 edycja w Lublinie”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

