Przejażdżka po Rosji – Andrzej Wróblewski

25Kwi12

Fantastyczna książka! W końcu znalazłem kogoś, kto nie ustępuje Baderowi.

Autor to handlowiec bez specjalnej branży, od instrumentów muzycznych po kawior. Podróżuje między Moskwą i Warszawą (trasa zajmuje 10h pociągiem) wielokrotnie w ciągu nawet tygodnia, ale nie zawsze dlatego, że tyle ma do sprzedania, ale czasem po to by znaleźć konkretnego konduktora albo swoje rzeczy, które zostały w pociągu, kiedy sam Wróblewski bez specjalnego żalu, może z dozą wiary i nadziei – że je odzyska – stał na peronie w towarzystwie milicjanta, celnika, konduktora czy kto tam się jeszcze może nawinąć.

Rosja – aż mnie ciarki przechodzą czy tam prądy podekscytowania połączone z gęsią skórką – abstrakcyjna, absurdalna, niewiarygodna planeta na Ziemi. Gdzie nawet za prawdę zgodną z przepisami trzeba dać tych kilka dolarów. Gdzie łapówka nie istnieje, bo przecież jeżeli coś komuś dajemy, to tylko po przyjacielsku, po tygodniach poznawania go – bo tylko w ten sposób, wchodząc w stosunki bardziej poufałe, można cokolwiek zrobić.
Niesamowite zwyczaje, gdzie współpracuje się z ludźmi, którzy oszukują, ale w normie – za co chwała im, bo te odchylenia od normy można wpisać w cały proces i jakoś się na te swoje wyjdzie.

-Widzieliście znak „uwaga, śliska nawierzchnia”?
-Widziałem.
-To dlaczego nie uważaliście?
-Jak to nie uważałem? Uważałem.
-Dobrze widziałem, że nie uważaliście. Będzie mandat.

Jeśli chcesz poczytać o Rosji, zapisz sobie koniecznie tytuł i autora. Absolutne ‚must have’ zaraz obok Hugo-Badera.

Książkę wypożyczyłem z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lublinie w Filii nr 35.

No Responses Yet to “Przejażdżka po Rosji – Andrzej Wróblewski”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

