Moje życie minimalne

06Lu12

Pracują na etacie, ale nie stać ich na normalne życie. Kupują najtańsze jedzenie, ubrania tylko z ciuchlandów, nie chodzą do kina, ani do dentysty. Tak żyje ponad 650 tys. Polaków – ci, którzy pracują za płacę minimalną.
Po styczniowej podwyżce – 114zł (79zł na rękę) – dostają 1500zł (na rękę 1111zł). Podwyżkę oprotestowały organizacje pracodawców.

Nie mam żadnych marzeń, dobrze mi tak, jak jest. A że jest skromnie, mi to nie przeszkadza. Nie znam innego życia.

Źródło: Moje życie minimalne, Katarzyna Pawłowska-Salińska, Marta Piątkowska, Gazeta Wyborcza, 4-5 lutego 2012r.

Targają mną myśli, by jednak oszczędzać, ale przychodzi mi to z trudem i po kilku próbach wracam do wygodnego życia. Ale może któraś próba przyniesie zmianę na dłużej. Jeśli nie, to zawsze tych kilka dni oszczędności też zrobi różnicę.
A może to niekoniecznie chodzi o to by oszczędzać, ale by pieniądze wydawać racjonalnie, jakoś w siebie inwestować? W szkolenia, umiejętności? Ale przecież inwestycją w siebie, w swoje dobre samopoczucie będzie też czekolada, wyjście do kina. Inwestycja w to, że mam się dobrze.

I dalej, i wciąż, propaguję, by na prawdę sumiennie dbać o swoje zdrowie. W artykule podkreślana jest sytuacja, kiedy trzeba wybierać chleb czy leki. Proponuję aktywność fizyczną.

No Responses Yet to “Moje życie minimalne”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

