Nokia N8 – wrażenia użytkownika

05Lu12

Nokia N8 wygląda dobrze, solidnie. Na wyświetlaczu wszystko jest wyraźne. Zdjęcia póki co dobre, ale wciąż próbuję zrobić takie, które zachwyci.

Telefon w kieszeni leży tak lekko, że można zapomnieć o jego istnieniu (poprzednio miałem SE k800i, o centymetr grubszy telefon). Obsługa telefonu lewą czy prawą dłonią nie sprawia problemu.

Lublin - widok na Elektrociepłownię Wrotków z Politechniki Lubelskiej

Lublin – widok na Elektrociepłownię Wrotków z Politechniki Lubelskiej

Bateria, póki co maksymalnie wytrzymała 3 pełne dni. Więcej informacji można znaleźć na forum.
Póki co najbardziej wymagający dzień to: wiele krótkich rozmów telefonicznych, kilka sms-ów, 3 filmy, kilkadziesiąt zdjęć, nawigacja i gps włączone przez 4-5godzin, a bateria na koniec dnia wskazywała 35%, rano następnego dnia po trybie offline tak samo 35%.

Aplikacje, które polecam:
Stoper i timer w jednym.
Endomondo – aplikacja dla sportowców (mierzy dystans, czas, prędkość, nanosi trasę na mapę, pokazuje na wykresie przewyższenia i prędkość jazdy na osi czasu).
SoundHound – aplikacja do rozpoznawania piosenek słyszanych w otoczeniu.

Biblioteka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Lubelskiej

Biblioteka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Lubelskiej

Kot Felek

Felek

Kot Shinobi

Shinobi

Brzydka budka

Brzydka budka

Magazyn w ciemności z lampą błyskową

Magazyn

Wczesny Szymą

‚Wczesny Szymą’

PS (10II) telefon poza kilkoma krótkimi ścięciami/opóźnieniami działa dobrze i sprawnie. Jestem zadowolony, nie znajduję powodów do narzekań. Póki co z bardzo wielu zdjęć w domu do wywołania nadaje się niewiele, kluczową rolę gra światło. W bibliotece jak widać, gdzie oświetlenie jest o wiele lepsze zdjęcia wychodzą bardzo dobrze.

PS (16II) zaczyna mi doskwierać przyciskanie przycisku, jakoś tak niewygodnie. Szkoda, że nie jest z boku telefonu w środku jego długości.

PS (18II) profil Offline został stworzony dla świętego spokoju, możemy wywołać numer alarmowy, ale poza tym jesteśmy odcięci od świata :)

PS (23IV) po dwóch i pół miesiąca użytkowania: nie pamiętam kiedy ładowałem telefon, telefon czasem zamula np. kiedy chcę napisać sms to włączanie pisania i Swype trwa dobrych kilka sekund. Niestety bywa, że np. tworząc wpis w kalendarzu tryb wpisywania tekstu i godziny w ogóle się nie aktywuje i muszę uruchomić ponownie telefon. Nagrania N8. Ostatnie zdjęcia. Wyszukiwanie pozycji poprzez GPS także długo trwa (bez wspomagania danymi mobilnymi – Internetem).

PS (16VI) fatalna sprawa – telefon się rozładował, przez co budzik nie zadzwonił.

PS (23X) N8 ma kilka wad (nie jest błyskawiczna, czasem się zawiesza), ale uważam, że to świetny telefon (super zdjęcia, duży dysk, czytelny ekran, dobra funkcjonalność, wg mnie dobra bateria).

PS (26I2013) dzisiaj N8 wypadła mi z kieszeni podczas jazdy rowerem, spadła na asfalt. Leżała na ulicy około pół godziny, w błocie pośniegowym, razem z solą itd. Kiedy ją znalazłem była włączona na ekranie wpisywania pinu. Wyłączyłem ją na dwie godziny. Telefon generalnie działa poza złączem USB, komputery nie rozpoznają urządzenia. Telefon upadł chyba właśnie na ten róg przy USB jest tutaj zadrapanie, którego wcześniej nie zauważyłem.

PS (30I) zaniosłem telefon do Nokia Care (Lublin, ul. Lipowa 10), w przeciągu 8h odezwali się, że telefon jest do odbioru. Wymienili oprogramowanie. Telefon działa. Naprawa została wykonana darmowo w ramach gwarancji.

PS (12II) czasem zdarza się tak, że bateria nie trzyma nocy np. skończyłem ładowanie na 100% w sobotę około 18, a telefon nie reagował w niedzielę o 7 rano. Miałem go w kieszeni jadąc w zimnie przez 25minut, kopiowałem filmy na laptopa i chyba tyle. Taka sytuacja zdarzyła mi się drugi albo trzeci raz.

PS (20II) w zeszłym tygodniu telefon upadł mi z kieszeni na podłogę z płytek w sklepie, działa dalej. Dzisiaj znów rano znalazłem telefon rozładowany, a ładowałem go ładowarką do pełna przedwczoraj. Zastanawiam się co się dzieje z telefonem w nocy, gdyż ostatnio nie włączam trybu Offline i drugi raz telefon się rozładował. Nie przypominam sobie takiej sytuacji, gdy uruchamiałem opcję odcięcia od świata i uczynienia z telefonu jedynie budzika.
Może to znów usługodawca nawala i w nocy są zaniki sygnału. Wiem, że poszukiwanie sieci przez telefon zjada dużo baterii – tak miałem np. przy wypadzie rowerowym na Roztocze, gdzie zasięg nie jest wszędzie, a jego jakość pozostawia wiele do życzenia. W takich miejscach lepiej aktywować tryb Offline.

PS (3III) dzisiaj po włączeniu aparatu, przełączeniu na kamerę i rozpoczęciu nagrywania telefon się zawiesił. Zaczął reagować dopiero po rozładowaniu i podłączeniu do ładowarki. Czy to skutki ostatnich upadków?

PS (1I2014) w przeciągu ostatniego miesiąca zdarzyło mi się naładować telefon bądź to kablem USB, bądź ładowarką, wieczorem telefon był sprawny, a rano rozładowany.
Mam problem z systemem w listopadzie wbudowany odtwarzacz muzyki nie aktualizował listy utworów i odtwarzał tylko małą część zapisanych na karcie pamięci piosenek.
Przywróciłem ustawienia fabryczne i zdaje się, że telefon w tej sprawie się poprawił.
Teraz chyba ponownie mam problem z pisaniem czegokolwiek, kiedy klikam w ekran informacji ‚Naciśnij by pisać’ (Tap to write) pojawia się czarny ekran. Teraz znów wygląda to jakby ekran dotykowy rejestrował dotyk, ale nie wykonuje polecenia.
PO kilku próbach wyskoczył komunikat, że nowa wersja Swype jest dostępna. Wydaje mi się, że mam najnowszą wersję. Nie mogę odinstalować Swype.

PS (8I) serwis zwrócił mi telefon, znaleźli ślady rdzy i zabrudzenia w okolicy styku dotyku(?) widoczne są na zdjęciu z Nokia Care:
NokiaN8
Telefon faktycznie miał kontakt z wodą, ale było to w lutym i od razu po wypadku zawiozłem telefon do tego samego Nokia Care, gdzie mi go naprawili i oddali bez słowa, że są w telefonie zabrudzenia.
Skoro wtedy ich nie znaleźli, to jakim cudem teraz? Czy fakt, że gwarancja kończy mi się za dwa miesiące może mieć wpływ?
Jeśli w lutym telefon miał wypadek, to dlaczego problemy zaczęły się dopiero teraz?

PS (20I) najprawdopodobniej wszystkim problemom był winien Swype, który się zdezaktualizował, o czym piszą na Nokia Beta Labs (certyfikat Swype 2.1 wygasł, Nokia nie wspiera już Swype/Symbiana, można wgrać Swype 1.1 z Ovi Store). Po odinstalowaniu Swype nie doświadczam problemów z telefonem.

PS (1V2015) to chyba kolejny raz, kiedy ładuję telefon ładowarką wieczorem, a rano telefon jest rozładowany. Jest to sporadyczne, ale raz na pół roku(?) się zdarza.

No Responses Yet to “Nokia N8 – wrażenia użytkownika”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

