jak się pisze dzwonek – podsumowanie roku blogowania na WordPress

10Maj11

5000 odwiedzin – z tej okazji, która zbiegła się z pierwszym jubileuszem, zamieszczam podsumowanie roku blogowania na platformie WordPress. Mój blog to: 104 wpisy, 38 komentarzy, 1 strona, 8 kategorii, 787 tagów.

Liczby. Przez rok średnio na mój blog jest 14 wejść dziennie. Z czego od lipca do grudnia 2010 było to 6 wejść, a od stycznia do dnia dzisiejszego 22 dziennie. W 2010 roku 998 było wejść.
Ilość wejść w poszczególnych 12 miesiącach począwszy od lipca: 54, 130, 98, 210, 254, 252, 262, 393, 642, 991 (szczyt tematu wyborów do Rad Dzielnic), 882, 811.

Najwięcej wejść (196) odnotowałem 4 kwietnia – wyniki wyborów do Rad Dzielnic, które odbyły się dzień wcześniej. W sumie temat tych wyborów przyprowadził na bloga ponad 860 odwiedzających; moja strona główna została odwiedzona ponad 1500 razy. Ostatnio najbardziej poszukiwanym tematem jest Święto Roweru w Lubartowie, wpis o nim odwiedziło już ponad 500 osób, inny wpis to skrót informacji o nowelizacji PoRD (ponad 360 wejść).

Źródła wejść. Wejścia bezpośrednie to mniej niż 15%; nie tylko na stronę główną, ale co mnie dziwi, także na konkretne wpisy (podejrzewam tu zakładki). Ponad 350 wejść z Facebook, 200 ze starego bloga, 50 ze stron serwisu WordPress, 40 z Bibliofil.Fora.pl, 30 ze strony domowej (która już nie istnieje, ale jej serwer i domena kierują na bloga), 20 od Evy Scriby, 10 od Adama z Łupkowa i dalej ze stron, na których zostawiałem adres do bloga.
Wejścia z wyszukiwarek stanowią ogromną większość wejść.

Wyjścia z bloga poprzez linki. To oczywiście BIP związany z ogłoszeniem wyników wyborów do Rad Dzielnic (200), strona Święta Roweru (100), Konkurs na plakat Tygodnia Bibliotek (40), stary blog (31), nowelizacja PoRD (20), wyjaśnienie pisowni słowa zresztą (10).

Temat nowelizacji PoRD interesował 360 odwiedzających z czego tylko 20 osób chciało poznać całość, dość krótkiego, tekstu. Albo więc zadowolili się tym co napisałem, albo wchodząc przez wyszukiwarkę przeszli na kolejną wcześniej otworzoną stronę (niektórzy znajomi deklarują, że z pozycji wyszukanych stron otwierają na raz kilka z nich i po kolei przeglądają).

Ciekawostki dotyczące fraz z wyszukiwarek, które przyprowadziły do bloga:
„jak się pisze dzwonek” – wpisując tę frazę w Google poprzez czwarty wynik można trafić do mojego bloga.
„poobijali mi auto na parkingu wspolnoty”
„morderstwo w bychawie”
„cis”
„czy czyta pan książki”
„list do wychowawcy”
„czy lotnisko w świdniku potrzebuje pracowników”
„erich fromm co jeden człowiek daje drugiemu”
„blog zwolnij”
„romuald dylewski”
„rower jak zmienić pedały”
„jak walczyć z rowerzystami”
„moje wyobrażenie na temat pracy biurowej”
„28 maja lublin”
„bibliotekarz” mój blog na 49 stronie wyników google.com wpis: Odjazdowy Bibliotekarz 2011 w Lublinie « Qavtan’s blog
„jak pokazać pieszo” – 339 wynik w google odwołuje do kategorii z bloga qavtan.wordpress.com/category/relacja/
„wolny wroclaw – logo” – brak adresu mojego bloga w pierwszych 500 wynikach Google
„tak bym chciała tanczyc” – 9 wynik w Google z wpisem „Muzyczna lista na dobry początek roku!” z jednym pojedynczym słowem „tańczyć”, „przetańczyć” jako tytułem piosenki i słowem „tańczyć” w komentarzu.
„www.swietoroweru.pl lipiec 2011” – czego szukała osoba tą frazą? Nie rozumiem.
„co na gruby mur z pełnej cegły” – 4 wynik to mój wpis „Moje rachunki” z fragmentem treści „grube mury z pełnej cegły”.
„jak się pisze roweżee”
„www.swietorowerow.pl” – słyszałem o wchodzeniu na strony przez wyszukiwarki wpisując ich dokładny adres, ale żeby na mojego bloga?
„www.swietoroweru.pl lipiec 2011” – symbolem złego pozycjonowania strony, mój blog jest trzeci, natomiast strona wydarzenia nie pojawia się w pierwszej 10.
„swiento roweru-lubartów-2011r” – podpowiedzi ortograficzne nie u wszystkich działają?
„radio lublin fun page facebook” – brak mojego bloga w pierwszych 200 wynikach google, dwa wejścia poprzez tę frazę jednego dnia.

PS (5VII) po 5 godzinach od publikacji mój wpis o wyborach jest na 5 miejscu w google.

No Responses Yet to “jak się pisze dzwonek – podsumowanie roku blogowania na WordPress”

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

